fredag den 3. august 2012

Indlæg fra en rigtig god kunde

En af vores  gode kunder, Henning Christensen, har sendt os dette dejlige brev.

Det er i denne sommer 2 år siden jeg gjorde mine første indkøb hos Gentlemens Bazaar, og det må jo fejres! Hvordan? Ja, jeg ved det ikke, men jeg kan da prøve at fortælle om min indgang til Gentlemens Bazaar og deres produkter. Jeg er ikke journalist, eller har anden baggrund for at skrive, men jeg vil gøre det så godt jeg formår. 

Omkring 1976, da jeg var 23 år gammel, lagde jeg mig skæg til. Jeg gad simpelthen ikke at barbere mig, for barbermaskinen, elektrisk, rev næsten skægget ud af huden på mig. Det der med skraber – nej tak – man var en tøsedreng! Skægget blev jo længere med tiden og det skulle klippes, og halsen og kinderne skulle barberes, så jeg fik mig en skraber, Gillette Excel, og sammen med Gillettes gel gik det udmærket. Jeg brugte forskellige former for aftershave, splash on, som sved på huden, så en efterfølgende krigsdans ikke kunne undgås. Ved et tilfælde fik jeg en Nivea Balsam, og så blev det pludselig noget helt andet at barbere sig. 

Da jeg blev 50 år røg skægget! Og det var til stor moro for familien, især ungerne, der aldrig havde set deres far uden skæg. En kollega sagde ”Du ser 10 år yngre ud, Henning!” Jeg kunne i forvejen godt lide ham, og det blev ikke ringere herefter! 



Jeg havde gået og syslet lidt med tanken om at anskaffe mig en barberkost. Når man bliver ældre længes man tilbage til rødderne, jeg har altid syntes at det var noget pjat når folk sagde sådan, men efter at jeg selv er kommet op i årene, kan jeg godt se at de der sagde sådan havde ret. Min far brugte altid kost husker jeg. Jeg var meget interesseret i at se når min far barberede sig, tilbage i 50'erne. Han var helt hvid i hovedet af skum, og hvorfor skulle jeg ikke kunne se sådan ud i dag? Så det var bare med at skaffe sig en kost. Jeg søgte på nettet, og faldt som det første over en side der hed Gentlemens Bazaar. Jeg tøffede lidt rundt på siden, og så at der var alt hvad jeg skulle bruge, og meget mere til! Det var ren luksus, så skulle man ikke også udskifte den gamle Excel skraber ved samme lejlighed? Hjemmesiden var på det tidspunkt ikke e-mærket, men der var alle former for oplysninger mht. navn, adresse, tlf. og cvr-nummer, så det kunne da ikke gå helt galt. 

Så mit første indkøb, faktura dato 2/8 2010, og ordre id 1131, lød på 1 Stylo barberskraber, 1 barberkost samt et stativ til begge til den nette sum af 1.661 kr. Så var det bare at vente. Man havde jo hørt om netfirmaer der ikke sendte det de skulle, eller også havde de ikke varerne, men min tvivl blev heldigvis gjort til skamme allerede et par dage senere. Da kom min bestilling, og jeg fik associationer til min barndoms juleaftener, da jeg pakkede op! Det var godt nok flot, det skinnede, og jeg måtte forevige det på et billede. Der fulgte også en afteshave balm med, Babassu and Bergamot, Gentlemen's Tonic. Der fandtes altså andet end Nivea Balsam. Jeg brugte mit Gillette gel op, og skulle så i begyndelsen af 2011 have købt min første barbercreme og aftershave. Valget faldt på Truefitt & Hills Sandalwood. Det er her to år efter stadig min favorit. 

Den levering gik også fuldstændigt gnidningsløst, så 14 dage senere bestilte jeg så Truefitt & Hill West Indian Lime, både aftershave og barbercreme, samt hårshampoo og deodorant. Jeg har senere udvidet hårshampoosortimentet med flere forskellige, og de to der tiltaler mig mest er Truefitt & Hill med rosmarin og mynte, samt D.R. Harris golden hårshampoo. Sidstnævnte er meget drøj, så selv om der ikke er så meget i, skal man ikke lade sig narre. Der er til mange gange hårvask. 

På et tidspunk var der på Gentlemens Bazaars hjemmeside en rubrik der hed ”Gaver til hende”. Den skulle imidlertid ophøre, så der blev solgt ud til ½ pris. Jeg benyttede mig af lejligheden til at få nogle sæber mv. indenfor dørene, så jeg altid havde en lille gave til værtinden, eller lidt guf til min lille datter der var 14 år på det tidspunkt. Jeg har endnu lidt tilbage, så jeg kan stadig lade mig invitere ud! 

Da min store knægt, Christian, blev 20 år fik han også lidt fra Gentlemens Bazaar. Min gamle mor og jeg havde slået os sammen om en kost, magen til den jeg har, samt et sæt West Indian Lime. En Gillette skraber havde han, og jeg husker at han skrev på Facebook ”Nu dufter man af vestindiske limefrugter”. Det kunne han godt lide, og han fik i julegave samme år et sæt Sandalwood. Nu mangler han bare selv at købe hos Gentlemens Bazaar, men jeg har skrevet til ham at de har dødningehovedmanchetknapper på tilbud. Dem er han lidt lun på, men han mangler en skjorte der passer til, så han må til lommerne.

Så kan jeg i øvrigt også oplyse at når man bruger produkterne fra Gentlemens Bazaar, så holder barberbladene meget længere. Jeg købte kort tid efter at jeg havde købt min kost og skraber, en Razorpit til at rengøre barberbladene på, altså Gillette Mach 3. På indpakningen står der at man kan bruge det samme blad 150 gange. Jeg har været oppe på 69 gange, men så var det også brugt. Jeg bruger nu samme blad 30-40 gange, det er der ingen problemer i efter at jeg er gået over til Truefitt & Hills barbercreme. Så selv om det kan virke dyrt i indkøb, så er det billigt i brug, jeg har aldrig fortrudt! 

Det var de første to år med Gentlemens Bazaars produkter, nu tager jeg hul på de næste to år, og da jeg fylder 60 år til næste år, spurgte mine børn hvad jeg ønsker mig og jeg svarede: ”En DE skraber, Stylo, i Grenadille træ”. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve, og da det er en Mach 3 Stylo Grenadille træ jeg har og er meget tilfreds med, så må det blive sådan en. Får jeg den ikke, ja så må jeg jo selv til lommerne...


Med ”barberlig” hilsen
Henning Christensen

Ingen kommentarer: